"Majitel vozu Koenigsegg na sraz nedorazil. Proto se pouze exhibičně střetl Bugatti Veyron s polozávodním monstrem Gumpert Apollo," řekl ČTK tiskový mluvčí Masarykova okruhu Jiří Smetana.
V tomto souboji se neměřil čas, ani nešlo ve sportovním pojetí o vítězství, neboť Bugatti Veyron svého protivníka jednoznačně v technických parametrech převyšuje. "Na rovince dosáhl průměrnou rychlost 253 km za hodinu. Žádné další průměrné rychlosti nebo data jsme neměřili," dodal Smetana.
Vůz Bugatti Veyron dostal pojmenování po automobilovém závodníkovu Pierru Veyronovi, který v roce 1939 vyhrál závod 24 hodin v Le Mans s vozem Bugatti 51A. V roce 2005 vůz vytvořil světový rychlostní rekord sériově vyráběných vozů 407,16 km/hodinu. Rekordní hodnoty se týkají také spotřeby, která je ve městě 40,4 litru na 100 km a kombinovaná spotřeba činí 24,1 litru na 100 km.
Cena tohoto vozu je více než milion eur. Navzdory tomu je o automobil velký zájem. Vyrábí se pouze 75 těchto vozů ročně. V České republice vlastní tento vůz dva zájemci.
Na Masarykově okruhu se představilo téměř 200 sportovních vozů. Součástí programu je soutěž o nejlepší zvuk sportovního vozu, vítěz vzejde z internetového hlasování.
zdroj: ČTK