Podle Vondrušky růstový trend stále trvá i přes některé nepříznivé faktory, jako je nepřízeň počasí a ekonomická situace. "Objem cest ale neklesá," řekl Vondruška.
Česká republika je primárně kulturně poznávací destinací. Lidé do země jezdí za památkami UNESCO, lákají je městské památkové rezervace. Podle Vondrušky jsou ale trhy, které zajímá aktivní dovolená, Rusové do ČR jezdí za lázeňstvím.
CzechTourism otevřel novou kancelář například v Hongkongu, plánuje posílení zázemí v Polsku o kancelář ve Vratislavi. Kancelář v Tichomoří má oslovit klienty v širším regionu. "Dlouhodobě z Austrálie bez naší péče každoročně rostou počty příjezdů do ČR," uvedl Vondruška.
Česká republika láká zejména turisty z Německa, Ruska, Polska nebo Itálie. Mezi klienty se stále více začíná prosazovat zážitkový turismus. Například jde o sportovní turistiku, gastronomii, lákají i jihomoravské vinařské stezky.
Podle ministra pro místní rozvoj v demisi Františka Lukla má ČR rezervy v propagaci venkovské turistiky. "Někdy se soustřeďujeme na centra a zapomínáme, že někde na periferii jsou neskutečné drahokamy," uvedl Lukl.
Také podle Vondrušky je venkovská turistika v plenkách. "Nemáme tak vybavené farmy jako v sousedním Rakousku. Limitujícím faktorem u farmářů je přístup k financím," myslí si Vondruška.
Podle něj je Česká republika dobře vybavená, má solidní infrastrukturu. Limitujícím faktorem je částečně nedostatek luxusního hotelů v regionech. Celková čísla to ale příliš neovlivní. Stále však klesá počet nocí, které návštěvníci stráví v hotelech, průměrně je těsně nad hranicí dvou noclehů. "To se jen tak nezastaví. Musíme vytvořit pádné důvody pro to, aby lidé zůstali déle. Není to problém jen České republiky. V podstatě se stejným problémem bojuje každá destinace bez pláže a moře," dodal Vondruška.
zdroj: ČTK