Po českých a moravských vínech roste v asijských zemích poptávka

V asijských zemích roste poptávka po českých a moravských vínech. Prodávají se v Japonsku, Číně nebo Vietnamu. Podle ředitele Vinařského fondu Jaroslava Machovce obchody s Asií sice nepředstavují stamilionové obraty, ale dodávají českým vínům vedle úspěchů na mezinárodních soutěžích prestiž. Machovec to dnes řekl ČTK.

"Roční produkce určená pro asijské trhy se pohybuje v řádu desítek tisíc litrů, ale je zde poměrně slibný potenciál dalšího růstu. Asie určitě může být za několik let velmi významným odběratelem našich vinařů," uvedl Machovec.

Podle něj jsou česká vína kvalitní a mají osobitý charakter, který jim dodávají zdejší jedinečné půdní a klimatické podmínky. "Moravská a česká vína od francouzských, italských či argentinských zkrátka poznáte," uvedl Machovec.
 
Čtyři moravská vinařství Sonberk, Víno Marcinčák, Reisten a Mikrosvín Mikulov příští týden připraví svá vína pro japonskou obchodnici Majumi Endoovou, která původně obchodovala s českým pivem. Sortiment ale rozšířila také na víno.
 
"Export vysoce kvalitních vín z České republiky je velmi náročný i díky ceně vín, která je sice v poměru ke kvalitě příznivá, ale přesto ne nízká," uvedla marketingová ředitelka vinařství Sonberk Vladimíra Mrázová. Podle ní se moravská vína objevila v jednom z pořadů japonské televize, čímž výrazně vzrostla jejich obliba a prodej.
 
Další tuzemská vinařství se chystají na říjnovou výstavu vín ve druhém největším jihokorejském městě Tedžon. Podle Vinařského fondu mají odbyt česká vína také ve Vietnamu nebo v Číně.
 
zdroj: ČTK