Prodej papírových jízdenek kvůli covidu klesl, Brňané si oblíbili ty bezkontaktní
Zástupci brněnského dopravního podniku zaznamenali skoro dva miliony transakcí za bezkontaktní jízdenky v novém systému Pípni a jeď za půl roku od jeho spuštění.
"Lidé nejčastěji kupují základní jízdenky na patnáct nebo šedesát minut. Nejvíc prodaných jízdenek, přes 419 tisíc, evidoval podnik v prosinci," poznamenala mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Služba funguje od letních prázdnin, jízdenku si lidé zakoupí přiložením platební karty k validátoru. "Ačkoli je kvůli koronavirové pandemii a souvisejícím poklesu počtu cestujících obtížné provést přesné srovnání, podle dat podniku na bezkontaktní nákup jízdenek ve vozech přešli zejména uživatelé papírových jízdenek, kde prodej poklesl asi o šedesát procent, a příznivci sms jízdenek, kde prodej poklesl asi o třicet procent," vyčíslila Tomaštíková.
Zájem o bezkontaktní jízdenky se odvíjí také od epidemiologické situace a vládních opatření. "Největší zájem jsme zaznamenali v prosinci a v září. V prosinci tímto způsobem zakoupilo jízdenku nejvíce cestujících 17. prosince, tedy den před uzavřením restauračních zařízení, muzeí a vnitřních sportovišť,“ sdělil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Podle primátorky Brna Markéty Vaňkové jsou bezkontaktní jízdenky správným krokem pro modernizaci brněnské hromadné dopravy. "Brňané si na tento systém velmi rychle zvykli, hned za první měsíc provedli přes dvě stě tisíc transakcí a pak už jejich počet jen rostl na celkový 1,87 miliónu. Sama jsem si tímto způsobem jízdenku několikrát koupila a jsem nadšená z jednoduchosti systému,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Foto ilustrační