"Současná situace na trhu osobních automobilů neumožňuje uspořádat plnohodnotný Autosalon, který návštěvníci očekávají," sdělil ČTK Kuliš. Akce se měla konat v půli května. Představit se na ní mělo 135 firem, a to na ploše 25.000 metrů čtverečních.
Pořadatelé očekávali na této akci až 80.000 návštěvníků. Předem si stanovili, že Autosalon uspořádají, pokud se na něj přihlásí alespoň 17 automobilek, čehož se nepodařilo dosáhnout.
Podle vedení firmy rozhodlo o zrušení Autosalonu více faktorů, kterými jsou stagnující prodeje osobních aut, pomalá obměna vozového parku v ČR, špatná finanční situace některých automobilek i to, že výrobci aut omezili financování marketingu.
Loni přitom pořadatelé plánovali, že Autosalon bude do budoucna na brněnském výstavišti každoročně, když předtím byl každý druhý rok. "Rozhodnout musí Brno," řekl ČTK k pořádání veletrhu tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.
Autosalon patříval k nejoblíbenějším veletržním akcím. V roce 1987 se na něj přišlo podívat na premiéru Škody Favorit 600.000 lidí. Ročník 2013 navštívilo necelých 80.000 lidí a odborníci jej nehodnotili jako povedený. To uznává i vedení Veletrhů.
"Letošní Autosalon měl být mimořádný. Chtěli jsme trošku napravit reputaci z minulého roku. To by se nám ale nepovedlo, takže věříme, že se to podaří v příštím roce, pokud by se k tomu značky postavily trošku jinak," sdělil ČT generální ředitel.
Na loňském ročníku Autosalonu pořadatelé původně čekali 30 značek, vystavovalo jich nakonec 13. Největší expozici na čtyřdenní akci, která se konala začátkem dubna, měla automobilka Hyundai. Mladoboleslavská Škoda do Brna přivezla nový model Octavie Combi třetí generace, která si svou světovou premiéru odbyla na březnovém autosalonu v Ženevě.
Na jaro Veletrhy Brno Autosalon přesunuly, protože importéři o tento termín projevili větší zájem. Na zájmu vystavovatelů se to ale loni neprojevilo a vzhledem k recesi v oboru některé firmy účast odřekly na poslední chvíli.
zdroj: ČTK